Reportáž ze svatebního dne

Kdybyste měli popsat ideální svatební den, jak by vypadal? Určitě by v něm bylo dost prostoru pro všechny vaše blízké a kamarády, spoustu romantických chvil mezi nevěstou a ženichem, ale také zábavu, dobré jídlo a pití. Nechyběla by láska a všudypřítomné úsměvy a vše by se odehrávalo na kouzelném místě, kde by byli všichni spokojení.

A přesně tak může probíhat i Vaše svatba, pokud se rozhodnete svěřit její organizaci do našich rukou. Zajímá Vás, s čím vším Vám můžeme nejen ve svatební den pomoci a jak vlastně taková svatba pod taktovkou svatebních koordinátorek probíhá? Pojďte se společně s námi podívat na reportáž z jedné z našich svateb.

Celý proces společného plánování začíná momentem, kdy nás snoubenci osloví. Po krátké telefonické nebo emailové komunikaci si stanovíme termín osobní schůzky. V našich Svatbách s úsměvem si zakládáme na individuálním přístupu ke všem našim klientům, a proto upřednostňujeme osobní setkání před videohovory. Společně projdeme představy snoubenců o svatbě, jejich veškerá přání a požadavky a na základě toho si stanovíme rozsah

služeb, které jim můžeme nabídnout. Poté od nás snoubenci obdrží cenovou nabídku a jakmile ji odsouhlasí, celý proces plánování se rozjede naplno.

Do termínu svatby pak stihneme ještě alespoň jednu osobní schůzku, a to v místě konání svatby. Tam proběhne obhlídka prostorů a detailně si řekneme, jak bude svatební den probíhat. Také projdeme společně celý svatební obřad, nástupy jednotlivých svatebčanů a všechny další, neméně důležité detaily. Od této chvíle jsme v kontaktu také se všemi dodavateli, svědky, oddávajícím/matrikou. Vypracujeme konečný harmonogram svatebního dne, který pak mezi jednotlivé klíčové kontakty s dostatečným předstihem rozešleme a odkomunikujeme. V průběhu celé fáze svatebních příprav jsme s nevěstami kromě již zmíněných osobních schůzek v kontaktu také na telefonicky nebo mailem, abychom s nimi mohly vše konzultovat s co nejrychlejší odezvou.

Ve svatební den jsme snoubencům k dispozici od brzkého rána do podvečerních hodin. Naše práce zpravidla končí momentem, kdy proběhne novomanželský tanec, ale vždy záleží na individuální dohodě. Před naším odjezdem se ujistíme, že vše proběhlo a probíhá tak, jak má. Že jsou všichni spokojení, nikomu nic nechybí a že jsou splněné všechny tradice, které si snoubenci přáli do svého svatebního dne zařadit. Zkrátka, že se na nic nezapomnělo.


V den D také dohlížíme od brzkých ranních hodin na veškeré svatební přípravy, ladíme výzdobu a dekorace, ale třeba také můžeme vyzvedávat sladký bar nebo květiny od floristky. Vše záleží jen na předešlé, vzájemné dohodě. Dále odkontrolujeme průběh příprav nevěsty a ženicha, přebereme si občanské průkazy, naposledy zkontrolujeme obřadní místo, zda je vše nachystané tak, jak si snoubenci přáli. Zajistíme přípravu přípitku, případně založíme snubní prsteny na obřadní stolek. A poté pomalu začínáme s vítáním příchozích svatebčanů. Rozdáme jim myrty, poskytneme základní informace o svatebním dnu a dohlédneme na to, aby měli k dispozici drobné občerstvení. Dále již vyřizujeme administrativu s oddávajícím a matrikářkou, ladíme poslední detaily ozvučení k obřadu. Usazujeme svatebčany, zajistíme předání kytic nevěstě, maminkám, svědkyni atd. No a pak už je na řadě samotná organizace obřadu, tedy seřazení ženicha, rodičů, svědků, družiček a samozřejmě nevěsty na příchod k obřadnímu místu.

Po skončení obřadu rozdáme svatebčanům bublifuky nebo okvětní lístky a zorganizujeme špalír, asistujeme u hromadného focení a také samozřejmě přebereme od matriky všechny doklady, které pak později vrátíme novomanželům. Dále pomáháme s usazením svatebčanů u svatební tabule, koordinujeme tradice (jako je rozbití talíře, nakrojení svatebního dortu, vyhlášení prvního tance novomanželů..).

Po celý den jsme k dispozici nejen všem svatebčanům, ale také dodavatelům a vlastně všem, kdo se na svatbě jakkoliv podílí. Pečlivě si hlídáme časy příjezdů jednotlivých dodavatelů a jsme s nimi v kontaktu.


Na každou svatbu, kterou koordinujeme, jezdíme ve dvou a velice se nám to osvědčilo. Zároveň s hlavním harmonogramem samotné svatby si pro svoje potřeby vypracováváme i další, podrobný časový plán pro nás koordinátorky. Sestavujeme ho tak, aby detailně zachytil vše, co je potřeba ohlídat, zařídit a zrealizovat a to od brzkého rána do svatebního obřadu. Nyní vás necháme nahlédnout do jednoho takového našeho "interního" harmonogramu:


  • Svatba se 100 svatebčany
  • Nevěsta v utajení
  • Obřad ve 12.30 hodin
  • V areálu probíhá jak svatební obřad, tak i následná hostina a party

7.00     S plně naloženými auty přijíždíme na svatební místo. Společně s námi přijíždí také floristky, které mají na starost květinovou výzdobu a dovezou kytice pro nevěstu, maminky, svědkyni a kytici na házení.

7.10       Následuje obhlídka svatebního místa, abychom si udělaly obrázek, co vše je ještě potřeba doladit a kolik času to zabere.

7.30     Auta máme vyložená a začínáme se sestavením slavobrány, její výzdobou a přípravou dalších dekorací ke svatebnímu obřadu. Dále následuje kontrola zasedacího pořádku v restauraci a doladění dekorací na svatební tabuli.

9.00       Finální rozmístění dekorací v areálu - balónková výzdoba, svíčky, lucerny.

10.00    Jedna z nás přejíždí do místa, kde probíhají přípravy nevěsty a ženicha. Tam proběhne kontrola samotných příprav, převzetí dokladů, snubních prstenů. Následuje domluva s kamerou a fotografem na dalším postupu vzhledem k tomu, jak se přípravy vyvíjí (zejména u nevěsty účes, make-up).

11.00     Do místa konání svatební hostiny přijíždí cukrářka s dortem a sweet barem. Přijíždí také kameraman, aby zachytil výzdobu svatebního místa ještě před tím, než se začnou sjíždět svatební hosté.

11.30   Obřadní místo je připravené, všechny dekorace jsou rozmístěné a zasedací pořádek je odkontrolovaný. Zároveň začínají najíždět svatebčané - následuje jejich uvítání, rozdání vývazků, předání základních informací o svatebním dnu a pozvání k drobnému pohoštění.

12.00    Přijíždí smyčcové trio, které ozvučí svatební obřad. Je potřeba jim vše ukázat. Na místo již dorazil také pastor, který povede svatební obřad, tzn. je nutné vyřídit administrativní záležitosti.

12.10     Na místo přijíždí ženich a svědkové, následuje tedy připevnění korsáží. Dále také předání květin oběma maminkám a svědkyni. Zároveň začínáme s usazováním babiček, dědečků atd. k obřadu dle předem odsouhlaseného zasedacího pořádku.

12.20    Do svatebního místa právě přijíždí nevěsta s tatínkem, následuje předání svatební kytice nevěstě. Řadíme snoubence a jejich nejbližší, abychom byli připraveni na nástupy k obřadu.

12.30    Vše máme natočené a nafocené, všichni jsou na svých místech a tak můžeme začít se samotným obřadem.


Zajímají vás další detaily naší práce nebo se chcete ještě na něco zeptat? Neváhejte a ozvěte se nám do komentářů, rády vám na všechno odpovíme :)